De belangrijkste

Illustrator Leiden

 

 

 

 

Uit de titel in het 36e jaarverslag van de National Remem Karin Board over geïllustreerde boeken –  – valt gemakkelijk op te maken dat u veel speelruimte en flexibiliteit krijgt als het erom gaat het werk geproduceerd te krijgen. Je hebt echt een keuze als je probeert mee te doen aan het spel!

Vaak weet de klant niet eens wat hij wil! De illustrator moet wat onderzoek doen en, in de woorden van het bord, “zich wagen in het onbekende”. Soms geeft de opdrachtgever je een heleboel informatie en moet de illustrator met een realistische oplossing komen.

Bij de aanvaarding van werk voor illustraties worden bijvoorbeeld de gebruikelijke overwegingen nader toegelicht:

– Type van het kunstwerk – Dit is vaak duidelijk voor de klant die geen kennis heeft van drukken en productie. Echter, met enkele verlossende maatregelen kan het resultaat van dit type klant zijn dat de illustrator ook meer geld kan binnenbrengen. Er worden bijvoorbeeld boeken gedrukt op aanvraag, maar in de meeste gevallen zijn er niet zoveel keuzes dat de illustrator kan gaan voor een boek dat hij het mooist vindt in plaats van dat de opdrachtgever om onmogelijke beelden vraagt. Veel opdrachtgevers laten de illustrator graag het project drukken en onder meer dan één klant verspreiden om de productiekosten te dekken. In sommige gevallen zal de klant de volledige opbrengst hebben en zal de illustrator geen verdere productiekosten hebben (bv. P&P / P&P / P&P).

– Wijze van betaling – Ook zal de opdrachtgever moeten worden gevraagd alleen te betalen als hij wil dat de afbeelding wordt afgedrukt en dan moet de partner de bedrijfsadvertenties plaatsen voor het illustratiebedrijf om in zijn publicaties te adverteren.

– Voorschot van betaling- Over het algemeen moet de opdrachtgever de illustrator niet pas betalen nadat het werk naar de illustrator is gestuurd, zoals bij publicaties, maar ruim voordat het werk of de illustratie is verstuurd. De illustrator moet op zijn minst de ontwerper een idee geven van de productiekosten en een gedetailleerde beschrijving van het project. De illustraties worden voorgeschoten door de opdrachtgever en de illustrator moet zijn rol verantwoorden. In sommige gevallen zijn er de financiële transacties voor het begin van het proces.

De illustrator moet een positieve kijk hebben op de projectvereisten en de ideeën voor toekomstige projecten om een goede interactie met de klant te kunnen hebben. Als gevolg hiervan zal de illustrator in veel gevallen in staat zijn een hogere mate van flexibiliteit en analytische afstand te bieden dan een inkoper die geen zicht heeft op de projectvereisten en geen respect heeft voor de tijd die nodig is om het project aan de cliënt uit te leggen en ook een schatting van de projectkosten en -tijd te geven.

Maar er zijn ook klanten die niet zo flexibel kunnen zijn. Veel illustratorbureaus hebben de neiging om te werken volgens het principe “ik wil het en ik wil het nu” – zonder informatie vooraf. In het bijzonder is de cliënt niet in staat om op zijn minst de kosten van het werk te geven, of de prijs die de illustrator misschien zoekt. Maar steevast zal de cliënt kopen of contact opnemen met de illustrator om een prijs aan te bieden. Als de kosten te hoog zijn kan de illustrator niet aan het werk meewerken omdat er op dat moment veel risico is voor zijn financiële status. De kosten van het drukken kunnen ook veranderen.

De werkelijke prijs van de illustratie is een vrij grote factor – het kan de hele zaak zijn of misschien net iets anders.

In ieder geval is het de opdrachtgever die een prijs moet overeenkomen. De illustrator heeft geen idee van zijn kosten. De opdrachtgever zal de illustrator meestal enkele cijfers geven over hoeveel hij bereid is te betalen. Aan de andere kant zal de illustrator niet weten wat de winstbalans zal zijn als de illustraties gedrukt en samengesteld worden. Dit zal geen toegankelijk bedrag zijn. De ene keer kan een goede Illustrator onbetrouwbaar zijn en twee keer de prijs vragen die hij wil en de opdrachtgever heeft natuurlijk geen idee van zijn kosten.

Tot slot, de belangrijkste vereisten voor een goede Illustrator omvatten een tijdsbestek van het project en voorwaarden die moeten worden overwogen! Het tijdsbestek is de maximale periode van toewijsbare tijd voor de voltooiing van het project en de voorwaarden moeten onder meer inhouden dat het project wordt geperst tot de meest redelijke prijs voor het vastgestelde werk. Zodra het project is gekost op basis van de tijd procedure, het kunstwerk moet worden ontvangen en het werk moet worden aanbesteding.

Het is niet noodzakelijk dat de opdrachtgever de winst moet delen met de illustrator. In veel gevallen zijn er plannen waarbij de cliënt zijn eigen marketing en verkoop oefening voor het kunstwerk heeft ontwikkeld. Zo zal de opdrachtgever degene zijn met de tijd en de aanwijsbare financiële beperkende beperkingen voor de lage prijs die de klant daadwerkelijk betaalt.

lees meer:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *